Sunday, May 29, 2011

Snek2 org Melayu!!!

Posted by Nina Jamil. at 5:57 AM
  Aku kalau nk mkn snek2 ni..aku ni mcm org village skit hehehe..aku suka mkn bende yg ranggup2..yg bila kita mkn tue,,time kunyah dia bunyi "krup,krap,krup,krap"..mmg peberet aku tgh ayah aku..ayah aku ckp..tekak dia dkt mamak,tekak mak aku tekak jawa..so aku ni mamak jawa la jwbnya..semua bedaii..janji sedap..mmg selamatla masuk dlm perut aku..hehehe
   Aku ingat lg masa aku mengandung dulu,mesti kena order kt jiran aku bertin2 kuih siput,,.mmg suka sgt..mkn sampai tk ingt alam..punya la kusyuk pegang tin depan tv smbil mkn kuih siput(cuba korang byg)..mmg best..
so kt sini ada beberapa jenis snek2 org melayu



ni diantara snek org melayu,,la..benda byk kuar bila hari raya..byk dijual di R&R masa dekat2 nak raya..,n akan dilelong pada mlm raya ..hehehehehe

Ni aku ada resepi Kuih Siput,kalau sesapa rasa rajin kedapor pada petang hari,boleh la cuba wt sendiri..n kalau rasa nak cari duit lebih..boleh buat pastu paket2 kan jual kt kedai2 mkn berdekatan rumah anda..heheheh..

p/s: kalau tk nmpk resepi tue,klik jer la kt gambar tue n zoom ler..aku tk tau mcm mana nk bg besar gambar tue..almaklum..sekolah tk abihhhh.!!

0 comments:

Post a Comment

 

Adam Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei